Forum  Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Instrukcja gry w "Maszynę czasu"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Audiencja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shaza
Liderka
Liderka



Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań Miasto Doznań

PostWysłany: Sob 13:24, 11 Lip 2015    Temat postu: Instrukcja gry w "Maszynę czasu"

Najprostszy event i jednocześnie najtańszy, wystarczy ruszyć głową. Przy każdym tego typu evencie tłumaczę, rozrysowuję, ale jak widzę, że ktoś zwyczajnie nie chce zrozumieć, woli zapytać i mieć gotowca to przyznaję, troszkę mnie to irytuję. Stąd instrukcja.

Gra jest oparta na "Saperze", jeśli ktoś chce może u siebie na komputerze poćwiczyć Smile

Mam nadzieję, że pozwoli Wam się połapać, w razie czego można pytać na priv w grze lub na facebooku Smile

1. Taka sytuacja... Podstawą jest RYSOWANIE. Tak, tak. Rysowanie. Przekleić obrazek do painta, albo za pomocą programu ScreenShu zrobić screen i na nim od razu mozna rysować Smile


2. Rysowanie czego? Rysowanie linii, gdzie na 100% NIE BĘDZIE już nic. X pojawia się w momencie, gdy na 9 polach dookoła niego nie wystąpi żadna rzecz. Ważne: X pojawia się czasem obok ptaszka, ale po tym jak już rzecz zostanie odkryta. Wynika z tego, że dookoła już nic oprócz tego nie będzie. Tak więc rysujemy kreski dookoła wszystkich X, po skosie też oczywiście:


3. Znaki zapytania wskazują, że którymś polu dookoła takiego znaku lub pod samym znakiem COŚ jest. Skoro już mamy zakreślone obszary, w których NA PEWNO nic nie ma, szukamy znaków zapytania, które wskazują możliwie najmniejszą liczę wolnych od czerwonych kresek pól, wtedy łatwiej będzie trafić.
Najlepiej znaleźć znak zapytania wskazujący jedno wolne pole, wtedy trafienie jest pewne.
Poniżej w białym okręgu znak zapytania. Dookoła niego zielone kropki, czyli oznacza to, ze coś tam moze być. Drogą dedukcji, jest tylko jedna możliwośc poza czerwonym obszarem, że coś tam będzie, wskazuje ją strzałka.




4. I proszę! Jest rzecz pod polem wskazanym na zielono. Jak widzicie, odkryłam jeszcze jedno pole, zaznaczone na biało tutaj, żebyście widziały, że był jeszcze jeden pewniak, mam nadzieję, że tym sposobem, który wytłumaczyłam dojdziecie dlaczego własnie tam Smile


Powodzenia Smile






Przykłady i rozwiązania,
Litery poziomo, liczby pionowo:


A. Pomarańczowy prostokąt B3 wskazuje 3 pola, wszystkie w białych prostokątach: B3, C2 i C4. Pole B3 jest obok X (na czerwono) podobnie jak C4, jaki kwadrat zostaje? Tak, C2 Smile Tak jest rzecz.


B. Tutaj sytuacja niepewna, Znak zapytania na B4 wskazuje kilka opcji, tylko dwie są poza zasięgiem X (zaznaczone zielonymi strzałkami), jest to sytuacja 50% na 50%, na jednym z tych pól coś na pewno jest.


C. Znak zapytania pod G2 wskazuje tylko jedną możliwą opcję poza zasięgiem X, jest pokazana strzałką. Tam jest rzecz.


Oczywiście nie wszystkie rozwiązania są tak proste, czasem trafiają się sytuacje, w których mamy kilka mozliwości: 3, 4, 5 i więcej. Jednak wbrew pozorom im więcej X na planszy tym łatwiej wyodrębnić pola, pod którymi coś się kryje Smile


Ostatnio zmieniony przez Shaza dnia Pon 19:49, 13 Lip 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Audiencja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin